Kappa Vu
«Operazione Plutone». Le inchieste sulle foibe triestine
Claudia Cernigoi
Libro
editore: Kappa Vu
anno edizione: 2019
pagine: 256
Una delle tante mistificazioni diffuse in materia di “foibe” è quella che contro gli “infoibatori” non furono mai celebrati i processi. In realtà all’epoca del Governo Militare Alleato (GMA), tra il 1946 ed il 1949, a Trieste per questi reati furono celebrati una settantina di processi, conclusisi a volte con assoluzioni od amnistie, altre volte con condanne anche pesanti. Proprio perché su queste vicende si è parlato e si continua a parlare citando acriticamente (e spesso anche in modo distorto) documenti che in realtà non sono basati su fatti ma solo su illazioni od opinioni, lʼAutrice ha sentito la necessità di fare una disamina delle relazioni sui recuperi dalle foibe triestine e delle vicende giudiziarie che ne sono seguite, in modo da presentare una visione il più possibile esaustiva di queste tematiche. Ne esce una realtà storica completamente diversa dalla “narrazione” che si è imposta nell’opinione pubblica in questi anni dopo lʼistituzione del Giorno del Ricordo. Nella prima parte di questa ricerca, dopo lʼanalisi dellʼattività di recupero delle salme e delle indagini condotte quasi tutte dall’ispettore Umberto De Giorgi, vengono approfonditi gli iter processuali relativi alle esecuzioni sommarie avvenute presso le foibe di Gropada e di Padriciano e la foiba di Rupinpiccolo, evidenziando come non sempre le risultanze giudiziarie siano coerenti con quanto appare in altra documentazione. La seconda parte è invece dedicata allo studio dei fatti che culminarono negli “infoibamenti” dellʼabisso Plutone, presso Basovizza: lʼAutrice ha analizzato assieme ad uno dei protagonisti, Nerino Gobbo, i documenti giudiziari e le varie testimonianze, contestualizzandoli nel periodo storico in cui si svolsero, in modo da dare una descrizione ancora inedita di quanto accadde nel periodo cosiddetto dei “40 giorni” di amministrazione jugoslava di Trieste.
La crociera del Talefea
Antonio De Lucia
Libro: Libro in brossura
editore: Kappa Vu
anno edizione: 2019
pagine: 120
«I compagni di bordo e ispiratori di questa “crociera” sono i soggetti di dieci quadri appesi alle pareti dello studio dell'autore. L’otre del vento sta nella libreria. Pare inesauribile e, annunciato o improvviso che sia, può spingerti verso qualsiasi quadrante. Si alzano le vele dell’immaginazione e via così. Non è meno avventuroso, anzi, a volte è anche pericoloso. Il fascino del viaggio c’è tutto: la fatica, la gioia, le meraviglie, i passaggi impervi, l’emozione della scoperta. Il mare di dentro, che solo se lo visiti sai delle rotte che hai solcato, vissuto, quelle che hai mancato, ed il nebbioso orizzonte di quelle che non hai avuto il coraggio di intraprendere.»
L'altra metà del jazz. Voci di donne nella musica jazz
Gerlando Gatto
Libro
editore: Kappa Vu
anno edizione: 2018
Cun altris voi. Testo in friulano
Gianfranco Pellegrini
Libro: Copertina morbida
editore: Kappa Vu
anno edizione: 2018
Gianfranco Pellegrini nus fâs jentrâ in events che a àn marcât popui e tieris dal Friûl o ben che a son o che a stan par plombâ. Etis diferentis, personaçs e situazions pinelâts cun netisie di particolârs, evocatîfs di mûts di vivile la vite e di sei protagoniscj, voie o no, di ce che al è daûr a sucedi o ben che al sucedarà. Nuie nol è mai fer, dut al è dentri chel sutîl divignî che al diven carulant fissitât sigurecis e progjets. Un continui scombati par cambiâ o resisti. Pagjinis che a puartin dentri dal labirint di une tiere intorteade in sutilis dicotomiis, cu lis sôs feminis e i soi oms. La lenghe furlane plasmade su lis ambientazions e diven piel di ogni figure. Un scrivi, chel di Gianfranco Pellegrini, che al intizìe pe forme, pes s ieltis stilistichis, pes induvinadis licencis; spieli di ricercje lessicâl e leterarie coltade instreçade cu la sclagne tradizion popolâr orâl.
Disvuedant il scansel. Testo in friulano
Checo Tam
Libro
editore: Kappa Vu
anno edizione: 2018
In soffitta c'era un vecchio comò con una specchiera, un piano di marmo e quattro cassetti. Sul cjast al jere un vecjo scrin cuntune specjere, un plan di marmul e cuatri scansei. I prins trê si podevin vierzi cu la rispetive clâf. A vevin dentri dome vecjos vistidats roseâts des tarmis e dai catans cuasicence valôr: un orloi fer, ocjâi di soreli e di viste, rivistis di sport. Max al veve cjapat in man martiel e scarpel par scantinâ la clavarie dal unic scansel cence clâf, il plui in bas. Al capì daurman che al jere di front a la memorie di so barbe. Il barbe al jere muart za di tancj agns ma Max si visave ancjemò de sô vôs. Al tacà a lei cun passion chel materiâl dut scrit par furlan: alore i pareve che il barbe i stes fevelant...
Altris contis di famee. Testo in friulano
R. Serafini
Libro: Copertina morbida
editore: Kappa Vu
anno edizione: 2018
Una serie di storie originali che si leggono in un fiato! Sono storie che sembrano fatte apposta per essere recitate in mezzo alla gente. Une serie di storiis origjinâls e che si lein intun flât! A son storiis che a someis fatis a pueste par jessi recitadis tal mieç de int cun grande gjonde e che ti lassin simpri alc par rifleti. A àn colôrs intens, odôrs e savôrs. A rivochin un mont che nol è plui ma che, tal stes timp, in gracie a lis descrizions, al somee plui vîf che mai: ti pâr propit di jessi li...
Fameis. Volume Vol. 3
Francesca Gregoricchio
Libro: Libro in brossura
editore: Kappa Vu
anno edizione: 2018
pagine: 24
Une famee dome di feminis, cuntune none bisse che e vîf te dispense, une none che e cusine di continui. Po dopo Agne che nissun si vise plui cemût che si clame e sô sûr la mame, che par lavôr e vuide un camion grandon e ros. Par ultime ancje une vecje gjate tant dispetose. Une famee dulà che une dì e rive une frutine colôr di lat e cjocolate, clamade Jasmine e che e nûl di vanilie e soreli. Età di lettura: da 4 anni.
Fameis. Volume Vol. 4
Francesca Gregoricchio
Libro
editore: Kappa Vu
anno edizione: 2018
pagine: 24
Isal pussibil meti dongje une famee di int che no je nassude tes stessis bandis, che no fevele la stesse lenghe e no pree te stesse maniere?Chê dal piçul Vigji e je propit cussì e cuant che e je ore di fâ di cene cheste famee e fâs sintî la sô lenghe, uniche e particolâr. Alore e vâl propit la pene di preparâ une biele... torte. Torte? Età di lettura: da 4 anni.